Wednesday, June 22, 2011

Hari Koperasi, Jualan Di sekolah

Assalamualaikum wb.t...

Sekarang setiap sekolah menganjurkan hari koperasi di sekolah masing2...bile cite pasal koperasi ni ingat balk time bersekolah dlu..memang klau masa rehat koperasi la lokasi yg dituju lpas dah makan kat kantin...tujuan nyer ape?

1. Beli alat tulis (pemadam+pensil+pisau asah) pemdam murah jer..rm 0.20 so tetiap minggu mesti bli satu...

2. Bli makanan tambahan seperti gula2...wafer...kek apollo...

3. Temankan kawan pg bli brg...


Pk-Pk Stall
Tagline : Makan Dulu Baru Pk

Bile dah besar nie baru tau fungsi koperasi...lagi2 pada pelajar2 yg menjadi ahli koperasi sekolah dan kebaikan hari koperasi yg dianjurkan oleh sekolah...Antara faedah untuk pelajar :

1. Pelajar dapat pengalaman untuk berniaga dengan gerai2 yg disediakan oleh pihak sekolah.

2. Memupuk minat pelajar untk terlibat dalam urusan perniagaan..

3. Ibu bapa dapat melihat potensi anak2 apabila mereka melakukan aktiviti jual beli...sebab hari koperasi terbuka untuk org luar dtg ke sekolah terutama ibu bapa...

P/S : Ada minat untuk berniaga...jika dipupuk sejak di bangku sekolah tak mustahil akan melahirkan ahli perniagaan yg berjaya kelak... :)

4 komen:

Fazil Hamid said...

ko jual ape pokjak..??
ke jd tukang beli je..

izzad said...

@fazil : aku jd assistant jer...tlg ape yg patut... :)

zarazueyin said...

teringat dulu2
tp skolah sy skang xde, mbe skolah rendah x buat kot

izzad said...

@zarazueyin : kan...sronok bile tringat mase pg koop...bli pemadam gak ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...