Sunday, March 27, 2011

2 pompuan Afrika

Situasi : Dalam bas dari KL ke Segamat

Afrika women : %^&*&(^&%$%&&&&^% ( dalam bahasa Afrika + English )
Aku : Arghhh...(terjaga dari tidor)
Afrika women : &%^%$#@(@Y& ( still borak dengan kuat )
Aku : Can you lower your voice please? ( dengan lembut)
Afrika women : Tunjukkan tangan "stop" kat aku tanda paham.

Diam seketika

Afrika women : ^%**%^& ( sambung borak dan gelak dengan kuat )
Aku : Di0rang nie tak paham bahasa agaknya ( dalam hati sambil patah-patahkan jari tok tunjukkan tanda amaran)

Afrika women still borak ngan kuat. Aku tukar seat ke depan sebab malas dah nak marah2

Sampai di Segamat

Afrika women cepat2 pg ke depan nak trun dari bas dengan muka gelabah.

Afrika women : Where are we know ?
Driver : Segamat. Why?
Afrika women : Huh!!! We should be at Malacca. OMG!!! ( terus turun mencari teksi tok pg
Malacca )
Aku : HAHAHAH...(gelak dalam hati )

Moral of the story : Please respect others if you want to be respected...dalam BM...hormati orang lain bila menaiki pengangkutan awam...

P/S : kalau diorang senyap bila aku tegur tue maybe aku tergerak hati gak nak tolong...

7 komen:

fyra faheera said...

haha ini kelakar. apa jauh sangat smpi melaka-johor? mentang2 afrika, tak nak tolong ek? hahahhahahaha

izzad said...

kelakarkan..tapi bukan nak gelakkan kesusahan orang lain...dah diorg dok sibuk borak blakang aku..pastu dah tegur pun buat donno..buat macam bas tue diorg je bli tiket...nak tlg pun malas...

finaz said...

ckgu x bek mls tlg..hoho..tp kalo aku pon aku rase aku dok gelak dlm ati jea..:p

Cikgu Abah said...

akibat terlalu bnyk ckp...
boleh bgtau ank murid ko...
ni la akibat bnyk ckp...sampai terlepas destinasi yg dituju...

izzad said...

bukan terlepas dah bro..dah tersilap bas..maybe org kaunter tiket tak paham bahasa diorg..hehehe

finaz said...

pokjak wat entry psl palapes...kezen aku nak taw..

izzad said...

ok..wait and see yer..nnt aku nak buat shoutbox la bagi korg request nak aku post ape yer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...