Tuesday, March 22, 2011

JOM KONGSI : Petua hilangkan bau kambing

Mbeekkkk!!!!

Assalamualaikum w.b.t to all...

Cuti sekolah aritue aku balik kampung. Aku tau korang semua pun balik kampung kan? Apa nak kecoh..tapi kat sni aku nak kongsi skit tips dari nenek saudara aku MACAM MANA NAK HILANGKAN BAU KAMBING semasa memasak gulai kambing.

Sebelum itu aku nak story skit...gulai kambing tue dibuat bersempena kenduri doa selamat nenek aku sebab dia bernazar. Jadi aku sebagai tenaga kerja sukarela mengacau gulai kambing untuk santapan para jemaah solat hajat dan juga jemputan. Bukan sekejap nak lembutkan daging kambing nie kekawan. Kena banyak bersabar dan ikhlaskan hati sebab kita masak untuk tetamu.

Kije jadi senang bile dibuat bersama-sama. Thanks to my wife kerana menolong sekali..Ok aku dah melalut panjang.

Ini adalah petua nenek saudara aku, terpulang pada korang nak terima macam mana. Ketika mengacau gulai kambing itu, pak sedara ku telah memasukkan SEBOTOL BUDU ke dalam gulai kambing yang dikacau oleh aku.

Rasenyer? memang sedap dan ada umpphhh....

P/S : Amaran...sape ada darah tinggi kurangkan makan kambing..hehehe...

Inilah hasilnya...hehhe...sedap...

11 komen:

finaz said...

gulai ne bermaksud kari ke pokjak?

fyra faheera said...

lazatnye!

izzad said...

gulai nie macam kari tapi dicampurkan dengan "kerisik" ( isi kelapa )....aku pun tak tau camner diorg buat kerisik...kerisik tue yang buatkan gulai nie ada "lemak"...

Fazil Hamid said...

kerisik bukan buat rendang ke...

izzad said...

yup...same gak tok gulai kambing aritue..kami gune kerisik jugak...

finaz said...

aku still x phm konsep gulai..tp rs mcm pnh mkn kambing msk ape ntah tp letak kerisik...maybe la kot 2 adelah gulai yg pokjak mksdkan..huhu..

izzad said...

yela tue pinat..sedap tak?

finaz said...

ntah...hahaha..mkn sbb lapo jea...x bp suke mende yg letak kerisik...

izzad said...

yer?...klau nak cari laki org pantai timur kena blaja masak gune kerisik..heheh

finaz said...

hahaha..xpe la..kalo cam 2 i cr pantai barat jea la pokjak...haha..kerisik punye pasai..

izzad said...

apera..take the challenge...barula variasi masakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...