Tuesday, April 12, 2011

Duit Palsu

Assalamualaikum w.b.t,

Sejak dua menjak nie selalu kite dengar pasal duit palsu, sindiket duit palsu la..black money la...memang heboh..

Pernah tak korang ada duit palsu atau tanpa disedari ada duit palsu dalam beg duit selepas membeli barang ke...

Nak dijadikan citer la kan...

Duit palsu nie dah macam jadi ikutan...
Orang tua, muda tak terkecuali jugak kanak2...

Dalam tidak kita sedari duit palsu nie telah diguna pakai oleh kanak2....

Maybe die dari keluarga miskin...nak bli makanan sedap2 takde duit so..apa lagi..guna la duit palsu...dah die tgk kawan2 makan sedap2..die pun nak jugak..btol tak?
Dari mana die dapat idea guna duit palsu nie? media? pengaruh rakan? fikir2 kan la yer...

Tapi dah nama pun budak..tak ke mana die punyer aktiviti tue..alih2 KANTOI jugak...

Jadi sesiapa yang ada anak..elakkan situasi begini berlaku...moga2 duit yang kita gune tok bli makanan dari sumber yang halal..nnt makanan tue jadi darah daging tau..
kalau dah dari kecik dah pandai taktik guna duit palsu nie..nnt besar nak jadi apa la...

P/S : Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga...

3 komen:

Cik Aish said...

zmn sekarang ni pelik sikit..semua nak dipalsukan. nasib baik telur palsu takde kat malaysia.hehe.

apa pun, kena pantau la kanak kanak ni. kalau tahu dorang ni buat kerja ni, kalau boleh jangan marah tp nasihat scra baik.. :)

izzad said...

yup...nasihat dengan berhemah..ubah fikiran diorang...tentang duit bukan segalanya tapi segalanya perlikan duit..you want it you must earn it...

tq for dropping by cik aish..

Sharinginfoz said...

Memang betul kita cuba yang terbaik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...