Wednesday, April 20, 2011

Good news sepanjang hari

Yes!!! dapat bonus...Alhamdulillah orang belanja makan...Yahoo!!! gaji dah masuk...

Seperti kejadian di atas...pernah tak korang dapat berita baik @ tuah @rezeki dalam hari yang sama? Apa perasaan korang? mesti happy sgt..rasa nak belanja semua membe @ readers makan kan? Lagi satu..korang mesti akan rasa nak lompat tinggi2 kan? Klau ble nak sentuh bintang kat langit tue...

Lompat tinggi2 until u reach the sky yer...


Tetapi, berita baik tak selalu hadir dalam hidup kita..kekadang tue baik je satu hari..kekadang tue dapat berita buruk je sepanjang hari...

Tapi jangan risau, setiap hal yang berlaku ada hikmahnya...tadahla tangan..berdoa pada tuhan agar dipermudahkan semua..

Camner nak buat klau berita buruk je spanjang hari ?
1. Tenang dan jangan cepat melatah - semua yang berlaku ada hikmahnya
2. Fikir +ve
3. Cari jalan penyelesaian
4. Klau tak jumpe jalan penyelesaian, tanya pendapat orang lain.

Klau dah settle masalah:
1. Ucap alhamdulillah tanda syukur.
2. Belanja kawan2 yang bagi idea @ jalan penyelesaian.
3. Jadikan pengajaran yer...jangan ulangi perkara yang sama.
4. Teruskan hidup dengan senyuman yang lebar. :)

Jangan masam2 lagi muka tue...dah dapat settle masalah..senyumla...


P/S : Saja nak share ngan korang sebab dokumen yang hilang semalam dah jumpe..tersangat la happy..klau korang ada masa aku jumpe barang tue mesti aku dah belanja korang.heheh..tapi korang takde..so, aku ucapkan tq banyak2 pada semua yang mendoakan aku yer...

2 komen:

man said...

btl2..huhuhu

izzad said...

@man : yg mane satu btol tue man?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...