Thursday, April 14, 2011

Jangan tinggalkan kami

Pernah tak anda meninggalkan satu tempat yang anda sudah serasi...mengenali rakan sekerja...suasana kerja yang menyeronokkan..rasa diperlukan disana? Mesti ada kan..tak kiralah di pejabat anda bekerja..di sekolah atau dengan kawan2 satu univeristi sekalipun...

Mesti anda rasa berat untuk mengangkat kaki meninggalkan mereka kan? btol tak? klau anda tak rasa camtue maknenya anda memang COOL!!!....

Memang sedih dan hiba jika terpaksa meninggalkan tempat anda dah diperlukan, serasi dan gembira di sana kan?

Tapi life must go on...maybe destinasi yang mendatang akan lebih mengembirakan anda..jadi tinggalkan lah kenangan dan bagitaula mereka yang akan ditingalkan dengan kata2 semangat...

Pemergian anda nanti akan ada pengganti..katakan begitu walaupun hati tetap berat...

Lagi2 jika anak kecil yang berkata begini :

Anak kecil : Cikgu...dia tak mau makan..dia menangis...
Aku : Kenapa kamu menangis?
Anak kecil : Sebab cikgu nak tinggalkan kami...
Aku : (Dengan rasa hiba) Cikgu tak tinggalkan kamu..cikgu selalu bersama kamu..tapi di dalam hati kamu...(diorang paham atau tak paham aku tak tau la..)...Dah2...makan cepat...nanti kamu kena masuk kelas...


Jangan sedih2 tau..buruk benor muke tue..hehehe : )

Jadi hargailah tempat kamu bekerja atau masa bersama dengan teman2...kerna tidak semuanya kekal...


P/S : Tetap tunjuk COOL walaupun dalam hati terlalu hiba... :(




6 komen:

KiD said...

aku pernah jadi cikgu.. dan sekarang dah tak jadi cikgu.. sedih tinggalkan anak murid.. :)

izzad said...

@Kid : Kan? memang sedih+hiba...tapi kontrol je la..nanti diorang makin sedih plak...

Mama Iman said...

cuba wat bodo je.... sebab tak mo sedih2... tapi bila baca entry ko... alamak... nape ayer mataku bergenang ni... hukhuk.... adiah kat atas meja dah berlambak... siap kad bagai... rasa sebak mula dtg... tgh cuba nk cari isu lain dlm pala otak supaya takde emosi menguasai diri... huhuu....

izzad said...

@mama iman : jangan sedih2..nnt bebudak makin sedih..sebab tue kite kne tunjuk "COOL" jer..heheh :)

Cik Aish said...

hows sweet...emmm kdg2 tkleh cover perasaan sdih kt dpn dak2 tu..uwaaa

izzad said...

yup..jadi saya buat lawak je bile nak tinggalkan diorg..so diorg tak sedih sgt... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...